(Opdateret pr. 1 august 2025)
Virkomshed: Kahypnosis
CVR-nr.: 42864722
Adresse: Klostergade 1, 7100 Vejle
Telefon: +45 22 81 05 53
E-mail: Katharina@kahypnosis.dk
Website: Katharinaareewong.dk
1. Terapi og samtaleforløb, samt alternative behandlingsformer (privatkunder)
§ 1 Ydelsens karakter
Generel beskrivelse
Virksomheden leverer psykisk og kropslig rådgivning under branchekode 86.909 Psykologisk rådgivning. Ydelserne omfatter (i) kropsterapi, (ii) psykoterapi, (iii) parterapi, (iv) terapi med børn, (v) kakaoceremonier/kakaoterapi, (vi) hypnoseterapi og (vii) hypnotisk kropsterapi. Formålet er at fremme fysisk og mental trivsel gennem samtale, manuel behandling, åndedrætsteknikker, visualisering og eventuel indtagelse af ceremoniel kakao.
Metode og indhold
a. Kropsterapi – manuelt, holistisk arbejde med muskler, bindevæv, åndedræt og afspænding.
b. Psykoterapi – strukturerede samtaler baseret på anerkendte psykoterapeutiske retninger (fx gestalt, kognitiv og oplevelsesorienteret terapi).
c. Parterapi – faciliteret dialog mellem parter med fokus på kommunikation, konflikthåndtering og relationel forståelse.
d. Terapi med børn – leg-, krops- og samtalebaserede forløb tilpasset barnets udviklingstrin. Forældre/værge skal give skriftligt samtykke (børn < 18 år).
e. Kakaoterapi – guidet terapi, hvor der frivilligt indtages rå ceremoniel kakao (naturligt indhold af theobromin og koffein). Ikke egnet for gravide, ammende, personer med hjerte-/kredsløbssygdomme eller allergi over for kakao.
f. Hypnose- og hypnotisk kropsterapi – let tranceinduceret tilstand kombineret med kropslige teknikker; klienten bevarer altid selvkontrol og kan til hver en tid afbryde sessionen.
Afgrænsning og ansvar
Ydelserne udgør ikke lægefaglig diagnosticering eller behandling og kan ikke træde i stedet for konsultation hos autoriseret sundhedsperson (læge, psykiater mv.).
Behandleren udviser omhu og samvittighedsfuldhed jf. autorisationslovens § 17; klienten har selv ansvaret for at konsultere egen læge ved tvivl om helbredstilstand.
Risici og forventede reaktioner
Behandlingen kan medføre kortvarig ømhed, følelsesmæssige udsving, træthed eller kropslige fornemmelser. I sjældne tilfælde kan dybereliggende traumer forløses og dette kan skabe kort varig forvirring. Klienten skal straks informere behandleren om ubehag eller akut psykiske lidelser eller sygdom og kan vælge at udskyde behandlingen.
Klientens pligter
Oplyse behandleren om relevante fysiske/psykiske helbredsforhold, medicinforbrug, graviditet mv. Så der kan tages hensyn til dette i terapien.
Møde rettidigt, følge behandlerens anvisninger og respektere de anførte kontraindikationer (fx for kakaoterapi, hypnose terapi ect).
Sikre skriftligt samtykke fra forældre/værge ved behandling af børn under 18 år.
Fortrolighed og databeskyttelse
Behandleren er omfattet af tavshedspligt. Personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen og de danske supplerende bestemmelser; oplysninger videregives kun med klientens samtykke eller når det følger af lov. retsinformation.dkkl.dk
§ 2 Pris og betaling
Priser
Alle priser er oplyst i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms i henhold til momsloven. De gældende priser fremgår af udbyders hjemmeside eller oplyses direkte ved henvendelse. Der tages forbehold for fejl og prisændringer.
Bestilling og betaling
Bestilling af ydelser sker udelukkende telefonisk og bekræftes først, når fuld betaling er modtaget. Det er ikke muligt at reservere tid uden forudgående betaling.
Betaling sker via bankoverførsel eller anden udtrykkeligt aftalt metode. MobilePay, kontant betaling eller onlinebooking benyttes ikke indenfor denne handelsmulighed.
Forudbetaling og bindende aftale
Ved telefonisk bestilling indgås en bindende aftale, og det fulde beløb betales derfor forud. Aftalen er gældende fra det tidspunkt, hvor kunden accepterer tilbuddet og har betalt for forløbet. Sessionen kan afbenyttes op til 3 måneder efter overførsel, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.
Ingen fortrydelsesret
Da aftalen indgås ved direkte personlig kontakt via telefon, finder reglerne om fortrydelsesret ved fjernsalg ikke i anvendelse, jf. forbrugeraftaleloven § 4, stk. 2, nr. 1. Kunden har derfor ikke fortrydelsesret efter betaling. Medmindre andet er aftalt. Hermed skriftlig dokumenteret.
Manglende betaling
Så længe betaling ikke er modtaget, forbeholder udbyder sig ret til ikke at gennemføre eller bekræfte den bestilte session. Ved forsinket betaling kan renter og rykkergebyrer pålægges i henhold til renteloven.
Prisændringer
Udbyder forbeholder sig ret til at justere priser med fremadrettet virkning. Allerede aftalte og betalte ydelser påvirkes ikke.
Flytning og afbud
Sessioner og forløb kan ikke refunderes, medmindre andet skriftligt aftales. Betalte tider kan flyttes i henhold til nedenstående afbudsregler.
Afbudsfrister
Afbud senest 48 timer før: Aftalen flyttes uden problemer.
Afbud senere end 48 timer før: Der opkræves 50 % af sessionsprisen.
Udeblivelse eller afbud samme dag – uanset årsag: Det fulde beløb faktureres.
Sådan meldes afbud
Afbud skal sendes skriftligt til Katharina@kahypnosis.dk. Dokumentation for afsendelse (fx e-mailkvittering) skal kunne fremvises. Afbud kan ske alle dage – også weekender og helligdage.
Tak for forståelsen
Rettidig afmelding respekterer både behandlernes og andre klienters tid. Tak for din forståelse.
Tavshedspligt
Udbyder er underlagt tavshedspligt i henhold til gældende lovgivning og etiske retningslinjer for psykologisk rådgivning og alternativ behandling. Alle oplysninger, som klienten deler før, under eller efter en session, behandles som fortrolige og må ikke videregives til tredjepart uden klientens udtrykkelige skriftlige samtykke, medmindre der foreligger en lovmæssig forpligtelse til at gøre det (fx underretningspligt ved fare for liv eller alvorlig omsorgssvigt).
Databeskyttelse og GDPR
Udbyder behandler personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) og den danske databeskyttelseslov. Oplysninger opbevares forsvarligt og kun i det omfang og så længe, det er nødvendigt for at kunne levere den aftalte ydelse, overholde retlige forpligtelser eller beskytte klientens eller udbyders retsstilling.
Journalføring
Udbyder kan føre interne noter eller journal, med oplysninger om forløbets indhold, klientens udtalelser, udvikling og eventuelle relevante observationer. Formålet er at sikre kontinuitet og kvalitet i behandlingsforløbet. Journaler opbevares sikkert og utilgængeligt for uvedkommende.
Klienten har ret til indsigt i sine oplysninger samt ret til at få urigtige data rettet eller slettet, såfremt dette ikke strider mod andre lovmæssige krav, fx opbevaringspligt i henhold til bogføringsloven.
Opbevaring og sletning af data
Personoplysninger og journaloptegnelser opbevares i op til 5 år efter seneste kontakt, medmindre andet følger af lovgivningen eller et konkret samtykke. Herefter slettes oplysningerne på sikker vis. Faktureringsoplysninger opbevares i henhold til bogføringslovens krav (typisk 5 år).
Kommunikation og samtykke
Ved indgåelse af aftale accepterer klienten, at udbyder må kommunikere pr. e-mail eller telefon i relevant omfang. Særligt følsomme oplysninger sendes kun elektronisk, hvis klienten har givet udtrykkeligt samtykke, eller kommunikationen sker via sikre kanaler.
1.1 Disse handelsbetingelser regulerer alle ydelser, aftaler og leverancer fra Udbyder til erhvervskunder (herefter benævnt “Kunden”) i forbindelse med:
Organisationsudvikling
Uddannelser og kompetenceforløb
Behandling, coaching og terapeutiske forløb på arbejdspladsen
Krisestyring og konflikthåndtering
Ledelses- og medarbejderudvikling
Foredrag, workshops og teambuilding
1.2 Handelsbetingelserne er bindende for alle B2B-aftaler, medmindre andet fremgår af en særskilt, skriftlig samarbejdsaftale.
2.1 Aftale anses for indgået ved Kundens skriftlige accept af tilbud, kontrakt eller ordrebekræftelse. Accept via e-mail anses som bindende.
2.2 Udbyder forbeholder sig ret til at afvise opgaver, hvor der vurderes interessekonflikt, sikkerhedsrisiko eller faglig uoverensstemmelse.
3.1 Leveringstidspunkt, sted, varighed og forløbsstruktur fremgår af aftalegrundlaget.
3.2 Kunden er ansvarlig for at stille nødvendige lokaler, AV-udstyr og eventuel deltagerliste til rådighed senest 5 arbejdsdage før opstart, medmindre andet er aftalt.
3.3 Udbyder er berettiget til at benytte kvalificerede samarbejdspartnere eller underleverandører.
4.1 Alle priser oplyses ekskl. moms og øvrige lovpligtige afgifter. Eventuelle transportudgifter, materialer eller logi faktureres særskilt, medmindre andet fremgår.
4.2 Fakturering sker som udgangspunkt:
100 % ved bestilling af ydelser af én dags varighed eller derunder
50 % ved indgåelse og 50 % ved afslutning af længerevarende forløb
4.3 Betalingsfrist er netto 14 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling pålægges morarente iht. rentelovens bestemmelser samt rykkergebyr på 100 kr. pr. påmindelse.
4.4 Kunden er ikke berettiget til at tilbageholde betaling eller foretage modregning, medmindre krav er skriftligt anerkendt af Udbyder.
5.1 Følgende afbestillingsbetingelser gælder, medmindre andet er skriftligt aftalt:
Afbestilling >30 kalenderdage før start: gebyrfrit
Afbestilling 14–30 kalenderdage før: 50 % faktureres
Afbestilling <14 dage før eller udeblivelse: 100 % faktureres
5.2 Ændringer af dato betragtes som afbestilling + ny booking. Dog kan én ombooking uden gebyr tillades, hvis dette sker >30 dage før og efter gensidig accept.
5.3 Udbyder kan flytte ydelser i tilfælde af sygdom, force majeure eller anden væsentlig hindring, og nyt tidspunkt aftales.
6.1 Parterne forpligter sig til at hemmeligholde alle oplysninger, herunder forretningsmæssige, strategiske, personrelaterede og tekniske data, der udveksles som led i samarbejdet.
6.2 Fortroligheden gælder under og efter samarbejdets ophør og omfatter både mundtlige og skriftlige oplysninger, medmindre disse er offentligt tilgængelige eller videregives i henhold til lov.
7.1 Udbyder er selvstændigt dataansvarlig for personoplysninger modtaget i forbindelse med undervisning, rådgivning eller behandling, og behandler data i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) og dansk databeskyttelseslovgivning.
7.2 Interne noter og journaloptegnelser opbevares forsvarligt og kun så længe det er relevant for formålet og lovgivningen.
7.3 Ved behov for databehandleraftale (fx ved behandling af deltagerdata på vegne af Kunden) indgås særskilt skriftlig aftale.
8.1 Alle rettigheder til undervisningsmateriale, metoder, modeller og værktøjer forbliver Udbyders ejendom, medmindre andet skriftligt er aftalt.
8.2 Kunden får alene en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig brugsret til det materiale, der udleveres som led i ydelsen. Materialet må ikke gengives, kopieres eller videregives uden forudgående skriftlig tilladelse.
9.1 Udbyder er ansvarlig for dokumenterede, direkte tab som følge af grov uagtsomhed eller væsentlig misligholdelse – dog maksimalt op til den samlede fakturaværdi for den konkrete leverance.
9.2 Udbyder er ikke ansvarlig for driftstab, indirekte tab, avancetab eller følgeomkostninger.
9.3 Kunden er ansvarlig for at informere om særlige hensyn eller forhold, der vedrører deltagernes fysiske eller psykiske helbred.
10.1 Hverken Udbyder eller Kunden er ansvarlige for manglende opfyldelse som følge af force majeure, herunder men ikke begrænset til strejke, brand, naturkatastrofe, pandemier, cyberangreb, myndighedsindgreb mv.
10.2 Den berørte part skal straks give skriftlig meddelelse om hindringen, og parterne skal loyalt samarbejde om at finde en ny leveringsdato.
11.1 Alle tvister afgøres efter dansk ret, ekskl. dansk rets internationale privatretlige regler.
11.2 Enhver uenighed afgøres ved Københavns Byret som første instans, medmindre andet aftales.
Disse handelsbetingelser gælder for alle køb foretaget via Sælgers webshop på [ domæne.dk ] og regulerer aftaleforholdet mellem Sælger og enhver fysisk forbruger eller erhvervskunde (“Kunden”).
2.1 Varens væsentlige egenskaber, pris samt eventuelle leveringsomkostninger fremgår af produktsiden og ordresammendraget.
2.2 Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og inklusive 25 % moms, medmindre andet udtrykkeligt er angivet.
2.3 Sælger tager forbehold for trykfejl, pris- og lagerændringer samt force majeure.
3.1 Når Kunden gennemfører et online køb og modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail, er der indgået en bindende aftale.
3.2 Sælger anbefaler, at Kunden gemmer ordrebekræftelsen.
3.3 Sælger forbeholder sig ret til at annullere ordrer, hvis der er væsentlige fejl i pris- eller lagerstatus, eller hvis betalingsoplysninger afvises.
4.1 Følgende betalingsmidler accepteres: Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, VISA, MobilePay, bankoverførsel mv. Tilgængelige metoder fremgår i checkout.
4.2 Beløbet reserveres ved bestilling og trækkes først, når varen afsendes (eller – ved digitale produkter – når downloadlink gøres tilgængeligt).
4.3 Onlinebetaling håndteres via krypteret SSL-forbindelse.
5.1 Fysiske varer sendes som udgangspunkt inden [ 1-3 ] hverdage. Den forventede leveringstid vises i checkout.
5.2 Levering sker med [ GLS/PostNord/DAO ] til pakkeshop eller erhvervsadresse efter Kundens valg.
5.3 Risikoen for varer overgår til Kunden ved fysisk overgivelse.
5.4 Digitale produkter leveres via downloadlink eller e-mail umiddelbart efter betaling, medmindre andet fremgår.
6.1 Kunden har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, varen modtages, eller – ved digitale ydelser – fra aftalens indgåelse, jf. forbrugeraftaleloven §§ 18-25.
6.2 For at udnytte fortrydelsesretten skal Kunden give Sælger utvetydig meddelelse (fx e-mail) inden fristens udløb og returnere varen senest 14 dage herefter.
6.3 Kunden bærer de direkte omkostninger ved tilbageforsendelse.
6.4 Fortrydelsesretten bortfalder for:
a) Forseglede varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige grunde ikke er egnet til returnering, hvis forseglingen er brudt.
b) Digitalt indhold leveret på ikke-fysisk medium, hvis leveringen er påbegyndt med Kundens forudgående samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten dermed mistes.
6.5 Ved delvis værdiforringelse hæfter Kunden for værdiforringelsen, jf. forbrugeraftaleloven § 24.
6.6 Ved gyldig fortrydelse refunderer Sælger alle modtagne betalinger, herunder evt. standardleveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelse af returvaren/meddelelsen.
7.1 Købelovens 2-årige reklamationsret gælder. Kunden skal reklamere inden rimelig tid og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget.
7.2 Berettiget reklamation medfører, at Sælger reparerer, ombytter, refunderer eller giver prisafslag.
7.3 Reklamationsretten dækker ikke fejl forårsaget af forkert anvendelse, almindeligt slid, uautoriseret reparation eller ydre skader.
8.1 For B2B-køb finder købelovens regler om forbrugerkøb ikke anvendelse; der ydes 12 måneders reklamationsret, medmindre andet er aftalt.
8.2 Erhvervskunder har ingen fortrydelsesret. Ansvar begrænses til fakturabeløbet og omfatter ikke indirekte tab.
9.1 Sælger behandler personoplysninger i overensstemmelse med GDPR og den danske databeskyttelseslov. Formålet er ordrebehandling, kundeservice og lovpligtige krav (fx regnskab).
9.2 Oplysninger videregives kun til tredjepart (fx fragtfirma, betalingsindløser) i det omfang, det er nødvendigt for at fuldføre aftalen.
9.3 Kunden kan til enhver tid få indsigt i, få rettet eller få slettet sine data, med mindre anden lovgivning (fx bogføringsloven) pålægger Sælger opbevaringspligt.
9.4 Webshoppen anvender cookies; detaljer findes i separat cookiepolitik.
10.1 Sælger er ansvarlig efter dansk rets ufravigelige regler, men hæfter ikke for indirekte tab, driftstab eller følgeskader.
10.2 Force majeure såsom strejke, lockout, brand, epidemier, naturkatastrofer, cyberangreb eller myndighedstiltag fritager begge parter for ansvar, så længe hindringen består.
11.1 Kan en tvist ikke løses i mindelighed, kan forbrugere klage til Nævnenes Hus, Center for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg, via naevneneshus.dk.
11.2 EU-Kommissionens online klageportal (ODR): http://ec.europa.eu/odr.
11.3 Sø- og Handelsretten i København er aftalt værneting for retlige tvister, medmindre præceptiv lovgivning bestemmer andet.
Sælger kan opdatere handelsbetingelserne med 30 dages varsel. Ændringer offentliggøres på domæne.dk. Bestillinger afgivet før ændringen gennemføres på de vilkår, der var gældende på bestillingstidspunktet.
Tak for din tillid – du bestemmer selv din vej
Hos os er relationen mellem udbyder og kunde baseret på respekt, gennemsigtighed og ligeværd. Vi ved, at det kræver mod og tillid at investere i personlig udvikling, samarbejde eller behandling – og det tager vi alvorligt.
Vi gør vores bedste for at skabe et trygt, ærligt og professionelt rum for dig. Men vi ved også, at ikke alle behov eller forventninger nødvendigvis kan imødekommes hos os – og det er helt i orden. Du er altid velkommen til at vælge en anden retning eller samarbejdspartner, hvis du mærker, det er det rette for dig.
Det er vores overbevisning, at tryghed også handler om frihed – til at vælge til og fra – uden skyld, forklaring eller pres. Når det valg er frit, skaber det den ægte tillid, vi ønsker at være en del af.
Tak fordi du overvejer at lade os være en del af din proces. Du er velkommen. Vi vil derimod også sætte stor vægt og taknemlighed for anbefalinger og positiv feedback på trustpilot, Facebook og linkedin.
Tak, for at støtte op om min virksomhed.
© 2025 KAhypnosis